loading...

پاسارگاد تاباك| قهوه جوش|پيپ |توتون| فندك زيپو

پاسارگاد تاباك| قهوه جوش|پيپ |توتون| فندك زيپو

بازدید : 308
شنبه 16 مرداد 1400 زمان : 15:22

وقتی صحبت از کوبا به میان می آید شاید بی اقرار بتوان گفت اولین چیزی که درباره این کشور ، به ذهن می رسد ، سیگار برگ کوبایی باشند .اما چگونه صنعت تنباکو و سیگار به جزئی لاینفک از نام این جزیره زیبا تبدیل شده است !؟
در سال ۱۴۹۲ زمانی که کریستوف کلمب قدم به این جزیره نهاد ، اهالی بومی این سرزمین برای قرنها تنباکو مصرف می کردند ، آنها به گیاه تنباکو :Cohiba می‌گفتند و رسم بر این بود قبل از اسموک برگهای توتون ، آنها را دسته کرده و در میان برگهای نخل می پیچیدند و رول می‌کردند تا به شکل و فرم و تراکم مناسب جهت اسموک در بیایند .
این فرم ابتدایی و اولیه سیگار ، کریستوف کلمب را مجذوب خود کرد و به همین دلیل آن را به عنوان غنیمتی ارزشمند با خود به اسپانیا برد .به سرعت صنعت سیگار برگ شکل گرفت و کارخانه‌های ساخت آن ، نه در کوبا ، بلکه در اسپانیا ساخته شدند .

بازدید : 318
يکشنبه 1 فروردين 1400 زمان : 14:56

آلفرد دانهیل 1872 تا 1959 متولد انگلستان و پدرش کارخانه کالسکه سازی داشت. با ظهور عصر ماشین، در سال 1893 آلفرد در سن 21 سالگی ، کارخانه را به تولید لوازم و فروش قطعات اتومبیل تغییر کاربری داد.
در سال 1902 اولین مغازه فروش توتون پیپ را که دو اتاق کوچک در طبقه بالا داشت، احداث کرد. اولین پیپ های دست ساز در همین مکان ساخته شدند. تمام تمرکز آلفرد به استفاده از بهترین نوع برایر برای تولید پیپ با بهترین کیفیت ممکن بود. انواع ترکیبهای مختلف توتون پیپ هم در همین مکان توسط وی ابداع شد. در همان مراجعه اول میتوانست متوجه شد که این فروشگاه با دیگر فروشگاه ها فرق اساسی دارد .
مشتریان می توانستند ترکیب توتون خود را سفارش دهند و در هر ویترین با توتون های جدید با برچسب ها و نام هایی نظیر میکسچر و ... مواجه میشدند. این توتون ها و نوآوری ها در زمینه تولید و ارائه توتون برای مشتریان با سلیقه و خاص پسند بسیار جذاب بود. دانهیل متخصص ترکیب کردن انواع توتون و ابداع کننده بلند های مختلف توتون نظیر نایت کپ، میکسچر 965 و... که تا به امروز جزو بهترین توتون های درجه یک در دنیا به شمار میروند، بود.

بازدید : 440
چهارشنبه 27 اسفند 1399 زمان : 14:41

با توجه به اینکه برخی از قطعات خودرو مصرفی بوده و مدت عمر محدودی دارند و بر روی قیمت خودرو تاثیر قابل توجهی دارند لذا در صورت عدم توجه کافی در بازه زمانی مشخص به یکی از عوامل آسیب به خودرو تبدیل می گردند که استفاده از خدمات کارشناسی خودرو کارکرده را در هنگام خرید و فروش خودرو توجیه پذیر می نماید.

هدف از ارائه خدمات کارشناسی خودرو این است که به شما را در انتخاب خودرویی سالم، با مشخصات فنی مناسب و ارزشمند یاری برساند.

از سخت‌ترین بخش‌های کارشناسی خودرو می توان به کارشناسی فنی خودرو اشاره کرد زیرا کارشناسی این قسمت از خودرو نیاز به دانش مکانیکی خودرو و آشنایی کامل از قطعات بکار رفته در موتور دارد.

بازدید : 293
چهارشنبه 29 بهمن 1399 زمان : 14:13

چه ادواتی هنگام خريد پيپ بايد خريداری شود؟
دنياي پيپ و ادوات مربوط به اون دنيايی است كه اسمش روشه دنيا ! پس يك دنيا حرف و مطلب و اطلاعات در موردش هست .

پيپ به زبان خيلي ساده :
پيپ ابزاری است كه بطور خاص برای استعمال و تدخين توتون و تنباكو طراحی و ساخته شده است .
اين مطلب صرفا جهت سيگاری ها نوشته شده و اصلا قصد ترغيب به دخانيات را ندارد. با مصرف دخانيات مرگ زودرس خود را بيمه كنيد.بلكه هدف اينه كه سيگاري های عزيز رو از سيگار جداكنيم و با پيپ پيوند بديم.

بازدید : 346
سه شنبه 28 بهمن 1399 زمان : 12:25

گیاه توتون
سیب زمینی Solanaceae:تیره Nicotiana Tabacum L.:نام لاتین Virginian tobacco - Tobacco:نام انگلیسی توتون:نام فارسی دخان:نام عربی شرح گیاه
گیاهی است یکساله به ارتفاع یک تا 2 متر (گاهی بیشتر) و پوشیده از تارهای چسبنده بسیار کوتاه که از کلیه اندامهای آن بوی قوی و ناپسند استشمام می شود. این گیاه ریشه راست دارد که طول آن با توجه به شرایط اقلیمی محل رویش بین 50 تا 60 سانتی متر بوده که در مناطق خشک به 200 سانتی متر هم می رسد. برگهای توتون نسبتاً بزرگ و فاقد دمبرگ و به اشکال قلبی شکل، تخم مرغی شکل نیزه ای شکل، خمیده (وسط برگ انحنا دارد) و یا صاف دیده می شود. ساقه آغوش، بیضوی و به رنگ سبز دارد. گلهای آن نر – ماده و گلی رنگ است کاسه گل آن لوله ای شکل، منتهی به 5 تقسیم نوک تیز (غالباً نامساوی) و جام گل آن قیفی شکل و 3 مرتبه بزرگتر از کاسه گل است. پنج پرچم دارد. میوه اش پوشینه ، بیضوی و محتوی دانه های (بذر) بسیار است. بذر بسیار کوچک و کم و بیش بیضی شکل و رنگ آن قرمز تیره ای چنانچه بذرها در شرایط مناسبی نگهداری شوند تا 1 سال قوه رویشی خود را حفظ خواهند کرد. نیاز اکولوژیکی
توتون در اقلیم های مختلف قابلیت رشد را دارد ولی به منظور افزایش عملکرد آن باید از مناطق گرم استفاده کرد. درجه حرارت خاک نقش عمده ای در رویش بذر توتون دارد.
ماسترو رحیمی با تجربه در زمینه پیپ و دنیا ی پیپ به بررسی توتون پیپ در سایت های خود پرداخته است.

بازدید : 384
چهارشنبه 1 بهمن 1399 زمان : 12:55

مجموعه پاسارگاد تاباک از زمانی شروع به شکل گیری کرد که ایده ای نو از فرانسه به ایران آورده شد و این کار و ایده نو را در ایران آقای اميرحسين رحيمی كه ماسترو رحيمی شناخته می شود ایجاد کردند.از ١٣٨٩ شروع به تحقیق و جانمای و مکان یابی و امکان سنجی نوع کار صورت گرفت و از سال 1390 شروع به فعالیت شد.پاسارگادتاباک به عنوان بزرگترین و تخصصی ترین اسموک شاپ ایران آماده خدمات رسانی به شماست .پاسارگاد تاباک بر گرفته از نام ایرانی پاسارگاد و همچنین تاباک (tabac) برگرفته از واژه ای فرانسوی می باشد .اولين پيپ در ايران در مهرماه 1394 توسط ماسترو رحیمی مدیر مجموعه پاسارگادتاباك ساخته شد.
جهت آشنایی بیشتر با ماسترو رحیمی به وب سایت https://mastrorahimi.com مراحعه نمایید.
ماسترو رحیمی

بازدید : 639
چهارشنبه 19 آذر 1399 زمان : 13:52

سیگار برگ به لوله بزرگی مجتمع از تنباکوی خشک شده گفته می‌شود که در داخل یک برگ قرار می‌گیرند. سیگار برگ را همانند سیگار استفاده می‌کنند. این سیگار از اوایل قرن اول میلادی توسط سرخ پوستان کشف شد. البته سیگاری که در ایران مرسوم است در انگلیسی سیگارت (Cigarett) نام دارد و سیگار برگ به صورت سیگار (Cigar) تلفظ می‌شود.
در دنیای سیگار برگ کوبایی ، کوهیبا جایگاهی همانند فراری در دنیای اتومبیل ها دارد .
زمانی ، فقط در اختیار خانواده های سلطنتی قرار داشت و خوشبختانه امروزه مصرف آن برای اکثر دوست داران سیگار امکان پذیر شده است .
نشانه ای از ثروت ، قدرت ، موفقیت و در یک کلام تصویری از یک رویای دست یافتنی است .


سیگار برگ کوهیبا

بازدید : 491
دوشنبه 10 آذر 1399 زمان : 9:45

در هنگام خريد پيپ يك سری لوازم جانبي هست(ادوات پيپ) كه بايد خريداري شود
در این مطلب 3 عدد از اداوت ضروری پیپ را معرفی میکنیم :

کیف پیپ چرمی :

كيف های پيپ معمولا از چرم طبيعی و به صورت دست دوز که چرم طبيعی ايراني بهترين گزينه می باشد .كه بسته به كارايی جهت حمل و نقل يه كيف و جهت ساماندهی و مسافرت كيف های متفاوتی استفاده می شود.

بازدید : 592
پنجشنبه 24 مهر 1399 زمان : 11:28

پیپ به زبان خیلی ساده:
پیپ ابزاری است که بطور خاص برای استعمال و تدخین توتون و تنباکو طراحی و ساخته شده است .شاید بهترین و ساده ترین توصیه ای که درباره انتخاب و خرید اولین پیپ بتوان داشت این جمله است که: از هر پیپی که خوشتان آمد، همان را بخرید!!
اما قبل از گوش دادن و رعایت این توصیه در نظر گرفتن برخی نکات و ویژگی ها لازم و مفید فایده است .
دنیای پیپ خیلی گسترده است در این مقاله به برخی نکات و اصطلاحات که در هنگام خرید پیپ باید در نظر گرفته شوند اشاره ای میکنیم.

تاریخچه پیپ :
تاریخچه پیپ
بعنوان وسیله ای جهت مصرف تنباکو به سال ها پیش از این باز میگردد .به نظر می رسد که همه چیز مدیون John Rolfe است که در سال ۱۶۱۲ میلادی الهام بخش کاشت و پرورش بذرهای توتون در ویرجینیای آمریکا بوده .اولین محصول وی که بنام Nicotina Tabacum معروف بود به دلیل اینکه نسبت به گونه آمریکای شمالی خود که دارای طعمی بسیار زمخت و تند و تیز بوده ، طعم ملایم تر و در عین حال دلچسب تری داشته ، خیلی زود در انگلستان و دربار بریتانیا مورد استقبال قرار گرفت و بزودی صادرات و انتقال تنباکوی ویرجینیا در تناژ بسیار بالا به انگلستان در حدود سال های ۱۶۱۶_ ۱۶۱۷ بصورت امری عادی و معمول درآمد .
در سال ۱۶۲۰ چیزی در حدود ۴۰۰۰۰ پوند تنباکوی ویرجینیا راه خود را از طریق رودخانه Jame River ویرجینیا و اقیانوس آتلانتیک به سوی اسکله های شهر لندن باز کرد.بیشتر حجم این خرید توتون پیپ به شکل مصرف داخل پیپ مورد استعمال قرار میگرفت و به همین دلیل در حدود ۴۰۰ سال پیش سونامی استفاده از پیپ و توتون انگلستان و در پی آن اروپا را فرا گرفت .

بازدید : 835
يکشنبه 16 شهريور 1399 زمان : 13:20

برای پاک کردن پیپ به چه وسایلی احتیاج داریم:
1-نخ تمیز کننده پیپ:
نخ به دوگونه زبر و نرم عرضه می گردد. در صورتی که پس یک یا دو اسموک پیپ خود را تمیز می کنید از نخ نرم استفاده کنید و در صورتی که دیر به دیر پیپ خود را نخ می کشید از نخ زبر استفاده کنید.


نخ تمیز کننده پیپ - پاسارگاد تاباک2 -مایع تمیز کننده پیپ:
بخش اعظم مایع های تمیز کننده اتانول است و الباقی سایر موادی که می تواند به بهتر پاک شدن پیپ شما کمک کند. در صورتی که از مایع تمیز کننده ایرانی پیپ استفاده کنید نتیجه رضایت بخش تر خواهد بود. مایع دیفیوزر علاوه بر پاک کردن قیمت دهنی و چوبی کمک می کند تا طعم تلخ و بوی بد پیپ از آن جدا شود.
روش استفاده از مایع دیفیوزر پیپ هم بسیار آسان است. ابتدا مایع را داخل لوله دهنی اسپری می کنید تا از سمت دیگر مایع بیرون بریزد، سپس با نخ تمیز کننده آنرا خشک می کنید. همین کار را برای داخل لوله چوبی پیپ و قسمت آتشگاه هم باید انجام بدهید. اکثر لیکوید دیفیوزر ها قدرت پاک کردن جای آتش از روی پیپ را هم دارند، فقط کافیست روی قسمتی که در اثر آتش سیاه شده است اسپری کرده و سپس آن را یک دستمال خشک کنید تا بتوانید کم کم اثر آتش را محو کنید.

تعداد صفحات : 24

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 260
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 34
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 1803
  • بازدید سال : 3109
  • بازدید کلی : 2507270
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی